ندا سپانلو که به عنوان مجری در گفت‌وگوهای تلویزیونی رئیس‌جمهور حضور داشته، مدتی است مدیریت گروه دانش شبکه چهار سیما را هم بر عهده دارد.

به گزارش مشرق، ندا سپانلو روند شبکه چهار در بخش دانش را رضایت‌بخش ارزیابی کرد و گفت: شبکه چهار سیما برای اجرای مأموریتش در بخش دانش، عزم جدی دارد. همچنین فعالیت این بخش از پاییز امسال پررونق‌تر و وسیع‌تر خواهد شد.

مدیر گروه دانش شبکه چهار بیان کرد: با راه‌اندازی دو برنامه جدید «چرخ» و «اسطرلاب» در بخش دانش شبکه چهار تقریبا زمان برنامه‌های گروه دانش حدود دو برابر شده است و نشان‌دهنده این است که این شبکه برای اجرای ماموریتش در این بخش عزم جدی دارد.

وی سپس به معرفی برنامه‌های جدید گروه دانش شبکه چهار سیما پرداخت و اعلام کرد: پخش برنامه جدید «چرخ» از 11 مهر ماه در شبکه چهار آغاز شده است. این برنامه در قالب یک جُنگ دانش طراحی شده که هر روز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 19 الی 20 به روی آنتن می‌رود. «چرخ» به مهمترین رویدادهای علمی ایران و جهان می‌پردازد و آیتم‌های مختلف و بخش‌های جذاب و سرگرم‌کننده‌ای دارد. همچنین در این برنامه ما مشاهیر و دانشمندان ایرانی را معرفی می‌کنیم.

او گفت: برنامه «چرخ» از دوشنبه - 13 مهر ماه - به شکل ویژه برای نخستین بار به موضوع نوبل پرداخت و به ترتیب موضوعاتی چون نوبل مهندسی شیمی، فیزیک و... را بررسی کرد. همچنین برنامه دیگری تحت عنوان «اسطرلاب» قرار است به زودی پخشش از این شبکه آغاز شود.

اسطرلاب نام یک ابزار سنجش بوده که از خیلی دوره‌های گذشته برای نجوم رصدی استفاده می‌شده است. ما با این برنامه می‌خواهیم جهت‌هایمان را با قله‌های علم کشورمان بسنجیم. این برنامه در واقع نقد مسیر علمی کشور است و به چالش‌ها و کاستی‌هایی که بر سر راه علم قرار دارد می‌پردازد. «اسطرلاب» از 21 مهر ماه به شکل زنده از شبکه چهار سیما به روی آنتن می‌رود.

سپانلو همچنین اعلام کرد: برنامه دیگری با عنوان «آسمان شب» که علاقه‌مندان آشنایی کامل با این برنامه دارند، از جمعه - 24 مهرماه - ساعت 23 به شکل زنده از شبکه چهار پخش خواهد شد. «آسمان شب» با طراحی و دکور جدید و همچنین ساختاری نو و جذاب به طبیعت ناشناخته آسمان واجرام آسمانی می‌پردازد.

مدیر گروه دانش شبکه چهار سپس خبر داد: تصمیم گرفتیم فاز دوم راه‌اندازی برنامه‌های سابق شبکه چهار را در دستور کارمان قرار بدهیم که از آبان ماه اعمال خواهد شد؛ به عنوان مثال برنامه «پایان ناباروری» که پیش از این روزهای شنبه از شبکه چهار پخش می‌شد‌، قرار است پنجشنبه‌ها به شکل زنده با مشارکت موسسه درمان ناباروری ابن سینا به روی آنتن برود.

این مجری برنامه‌های تلویزیون در پایان گفت: با وجود پیشنهادهایی که برای اجرا از سایر شبکه‌های تلویزیونی داشتم، ترجیح می‌دهم تمام وقت و انرژی‌ام را این روزها صرف گروه دانش چهار کنم تا برنامه‌های با کیفیت‌تری در این شبکه تولید کنیم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس